lördag, september 5

Sir Fred Schonell Street 77

Efter att ha flyttat in på Sir Fred Schonell Street 77 insåg jag relativt fort att Australien har många pros, men ett av dem är inte byggnadskonstruktion. Det faktum att kyla inte är ett riktigt problem här har gjort att väggarna är lövtunna. Med andra ord, jag och mina roomies hör allt. Eftersom att jag är ensam svensk, har jag ändå tagit mig friheten att vara relativt frispråkig i mina Skype samtal. 

Men, eftersom jag alltid sjunger hemma i Uppsala, fortsatte jag också att sjunga här. Det blev en hel del Veronica Maggio, eftersom det kändes hemtamt. Problemet är att jag nu har öppnat pandoras ask. Min vägg i vägg kompis från Taiwan, han tycker antingen också om att sjunga eller så är det en taktik för att få mig att sluta. De senaste veckorna har det dock från min sida varit svårt att undgå att detta sjungande eskalerat och nu liksom är bortom all hejd. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar