onsdag, juli 15

Dag 1 Singapore

Befinner mig i Singapore, Changi och väntar på mitt flyg som ska ta mig till Brisbane och mitt utbyte. Efter 13 h på ett plan från Heathrow gillades starkt att sträcka ut benen. Det finns massagestolar här på flygplatsen, men har inte vågat mig på dem än. Känns som att det är något jag kommer göra först när det börjar bli alltför långdraget att vänta.

Kort grej; folk flyger hela tiden. Nu var det ett tag sedan jag flög, vilket var förra sommaren när jag var i Kosovo och Albanien. Är det ändå inte lite coolt eller är det jag som blir helt tagen av ingenting. Att för bara ett dygn sedan var jag på en annan plats, en annan tidszon och med andra människor. Nu sitter jag här och samtidigt pågår det så mycket överallt. 

Det är inte bara det. Backa till början av året. Min fokus var rättsläran och sedan kursen i immaterialrätt. Det var det som skulle bockas av och det som fanns där och då. Valborg, min födelsedag, sluttentan och så vidare. Gjorde sommarnotarietjänst hos Delphi i Linköping i fyra veckor, vilket jag sett fram emot hela våren. Utbytet kändes hela tiden oerhört avlägset, vilket egentligen allt gjorde innan man väl var där och mitt i det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar